Pressestimmen

 

Fanfare Mag 37:6, S. Noriega (8/2014) zu ‚Janáček: Das Klaviergesamtwerk im Original‘ (3-CD-box)

‚He posseses a full-bodied and rounded sound and solide technique, making the hardest passages sound easy. (…) His freedom with the music (…) is exceptional.

Never in Kellner’s playing does one sense that this music could – or should – be any other way. (…) The simplicity of the approach, the fabulous  characterization, the understanding of slight, but ever-important details – it is all here.‘


Fanfare Mag Vol. 37:6, R. Schulslaper (7/2014) zu ‚Janáček: The complete original piano works‘ (3-CD-box)

‚Kellner couples several of the composer’s most famous works (…) with a number of unfamiliar pieces in an attempt to portray a preferably comprehensive and authentic picture of Janácek’s compositional creativity. In my opinion, he has succeeded admirably (…)


Mittelbayerische Zeitung, G. Dietel (03/2013) zur Konzertreihe ‚Back to the Roots‘

’spannender und instruktiver Klavierabend‘


Münchener Merkur (12/2012) zur Konzertreihe ’scheinbar unscheinbar‘

‚Feinfühlig beim transparenten Spiel‘


Fanfare Mag, C. Clarke (10/2012) zu ‚Prokofiev‘ (CD)

‚his phrasing is ever tasteful, his tone sweet, his touch finely judged‘


American Record Guide, J. Harrington (12/2011) zu ‚Mussorgsky‘ (CD)

‚Kellner (…) finds the inner voices, and deals effectively with contrasts. He reminds me of Ashkenazy‘


HIFI-Stars (12/2011) zu ‚Prokofiev‘ (CD)

‚Lars David Kellner ist dies zweifelsfrei in bravouröser Weise gelungen.‘


Der neue Tag, Kunz (12/2011) zur Konzertreihe ‚Back to the Roots‘

‚[Kellner] zelebrierte (…) das Gesamtwerk zauberhaft und mit unglaublicher Präzision.‘


Fanfare Mag 35:2, P. J. Rabinowitz (11-12/2011) zu ‚Mussorgsky‘ (CD):
‚Kellner (…) offers imaginative articulation, illuminating voicing, and an excellent ability to shape phrases through dynamic shading. The performance is consequently full of delights.’


Fanfare Mag 35:2, S. E. Ritter (11-12/2011) zu ‚Mussorgsky‘ (CD):
‚”Gnomus” is given in a premiere performance, taken from a copy of Mussorgsky’s original manuscript’
‚Kellner scores very highly on all accounts  (…). His tone is ringing and pure, (…) the clarity in this recording is amazing’


Musikwoche, B. Schlinger (11/2011) zu ‚Prokofiev‘ (CD)

‚Der Pianist Lars David Kellner gestaltet die psychologischen Ausführungen der Charaktere in ‚Romeo und Julia‘ von Sergei Prokofiev intuitiv sicher und hörbar plastisch. ‚Die Erzählungen einer alten Großmutter‘ bilden einen ausgewogenen Übergang zu den drei 1943 entstandenen Tänzen aus ‚Cinderella‘, die Kellner mit Raffinesse und sicherem Gespür für unerwartete Wendungen ausführt.‘


Fanfare Mag Vol. 35:2, S. Ritter (12/2011) zu ‚Mussorgsky‘ (CD)

‚crystal-clear and spectacularly played piano rendition‘


Fanfare Mag Vol. 35:2, S. E. Ritter (11/2011) zu ‚Mussorgsky‘ (CD)

‚Kellner scores very highly on all accounts (…). His tone is ringing and pure, reminding me at times of a series of miniature Russian bells, and this is very appropriate in this most percussive of pieces, and one must know how to approach it. The clarity in this recording is amazing (…). ‚Gnomus‘ is given in a premiere performance, taken from (…) Mussorgsky’s original manuscript.‘


Fanfare Mag Vol. 35:2, P. J. Rabinowitz (11/2011) zu ‚Mussorgsky‘ (CD)

‚Kellner (…) offers imaginative articulation, illuminating voicing, and an excellent ability to shape phrases through dynamic shading. The performance is consequently full of delights. (…) This recording stands out for its inclusion of an earlier version of ‚Gnomus'(…)‘


WDR3, M. Chelius (05/2010) zu ‚Janáček‘ (CD)

‚Lars David Kellner liefert eine stimmige und v. a. stimmungsvolle Interpretation, die das Dramatische in Janáčeks Musik betont und die überraschenden Momente herausarbeitet.‘


Süddeutsche Zeitung, R. Grosse (12/2009) zum ‚Janáček-Rezital‘

‚auch hier meisterte Kellner große technische Herausforderungen mit einem Höchstmaß an poetischer Ausdruckskraft.‘


Süddeutsche Zeitung, A. K. Gottwald (10/2008) zum ‚Janáček-Abend‘

‚Lars David Kellner interpretiert Janáčeks Musik in einer authentischen Weise. Er hat bei einem mährischen Musikpädagogen studiert, der sie ihm aus erster Hand überlieferte. (…) Eine exquisite, stark berührende Begegnung mit intimer Musik.‘


Süddeutsche Zeitung, F. Günther (04/2008) zum ‚Klavierabend Lars David Kellner‘

‚[Kellner] beeindruckte (…) das Publikum durch sein differenziertes, die (…) subtile Harmonik der Stücke betonendes Klavierspiel.‘


Süddeutsche Zeitung, R. Grosse (12/2005) zum ‚Klavierabend Lars David Kellner‘

‚Der an der Münchner Musikhochschule ausgebildete Pianist (…) legte es nicht auf Effekthascherei an. Der junge Mann mit den blauen Turnschuhen (…) ordnete sich vielmehr der Partitur unter, die er technisch und interpretatorisch so facettenreich und gewaltig zum Klingen brachte.‘



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